Käytetty (2022) Citroën C3 PureTech 110 HP | Supertarjous
PureTech 110 Limited Automaatt
- 2022
- 51 000 km
- Varustekokoonpano: PureTech
- 1.2L Bensiini
- Viistoperä
- Automaatti
- 110 HP (80 kW)
- L/100km: 6
- CO2: 134 g CO2/km comb.
- Tiedot
Supertarjous
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
PureTech 110 Limited Automaatt
Supertarjous
PureTech 82 Pop
Supertarjous
PureTech 110 Shine Automaatti
Hyvä tarjous
PureTech 110 Feel Automaatti -
Hyvä tarjous
VTi 82 Premium
Supertarjous
PureTech 110 Feel Automaatti - 14
Hyvä tarjous
PureTech 82 Feel Pack / Kosket
Hyvä tarjous
PureTech 82 Comfort Selection /
Hyvä tarjous
PureTech 82 Feel Pack
Supertarjous
PureTech 110 Limited Automaatt
Hyvä tarjous
PureTech 110 Shine Automaatti - /
Hyvä tarjous
PureTech 110 Limited Automaatti **
Supertarjous
PureTech 82 Comfort Selection -
Hyvä tarjous
PureTech 110 Shine Automaatti /
Hyvä tarjous
PureTech 110 Comfort Selection
Hyvä tarjous
PureTech 82 Pop / Navigointi /
Hyvä tarjous
PureTech 82 Limited *** TALVIALE
Supertarjous
PureTech 82 Pop - / Kahdet renkaat
Supertarjous
PureTech 110 Shine Automaatti
Hyvä tarjous
PureTech 82 Feel Vain 26TKM Ajettu
Hyvä tarjous
PureTech 82 Launch Edition / Apple
Hyvä tarjous
PureTech 82 Lauch Edition /
Hyvä tarjous
PureTech 83 Limited - 14 päivän
Supertarjous
PureTech 82 Feel - Siisti / Autom.
Hyvä tarjous
PureTech 82 Lauch Edition, Uudella
Hyvä tarjous
Käytetty Citroën C3
Arvon alenemiseen vaikuttavat tekijät Citroën C3 -mallissa:
- Ajetut kilometrit
- Huolto
- Huoltohistoria
Arvon alenema on tärkeä osa kokonaiskustannusten laskemista, kun omistat Citroën C3 -auton. Kuukausittaisen arvon aleneman (€22) lisäksi on hyvä huomioida myös polttoainekulut, ajoneuvovero, vakuutus ja huoltokulut (mukaan lukien renkaat ja auton pesu), jotta saat selville auton todelliset kuukausikustannukset.
Vuosimalli | Hintaväli* | Keskihinta | Arvonalenema | Autoja myytävänä |
|---|---|---|---|---|
2024 Citroën C3 | 13 880 € - 23 700 € | 15 848 € | -260 € | 15 |
2023 Citroën C3 | 12 900 € - 16 880 € | 15 418 € | -1 420 € | 12 |
2022 Citroën C3 | 9 800 € - 14 380 € | 11 735 € | -1 320 € | 14 |
2021 Citroën C3 | 8 870 € - 13 500 € | 10 633 € | -420 € | 15 |
2020 Citroën C3 | 8 450 € - 11 490 € | 9 684 € | -840 € | < 10 |
2019 Citroën C3 | 6 990 € - 10 490 € | 8 819 € | -800 € | 14 |
2017 Citroën C3 | 7 480 € - 10 480 € | 8 785 € | - | < 10 |
2018 Citroën C3 | 5 980 € - 10 470 € | 7 540 € | -1 240 € | 11 |
2014 Citroën C3 | 5 980 € - 6 390 € | 6 120 € | - | < 10 |
2016 Citroën C3 | 4 990 € - 6 390 € | 5 784 € | - | < 10 |
2013 Citroën C3 | 2 800 € - 5 300 € | 4 374 € | - | < 10 |
2011 Citroën C3 | 2 800 € - 5 700 € | 4 250 € | -580 € | < 10 |
*'Hintaväli' -sarake näyttää hinnat nykyisen markkinan autojen 5. ja 95. prosenttipisteessä
Tiedot perustuvat AutoUnclessa tällä hetkellä listattuihin autoihin
Päivitetty viimeksi: 24. joulukuuta 2025
Versio | Hintaväli* | Keskihinta | Arvonalenema | Autot myynnissä |
|---|---|---|---|---|
Citroën C3 PureTech | 8 870 € - 22 900 € | 12 863 € | -600 € | 42 |
🏆 Suosituin Citroën C3 Feel | 5 980 € - 15 880 € | 10 352 € | +1 660 € | 47 |
💰 Budjettivalinta Citroën C3 Comfort | 2 800 € - 13 500 € | 8 377 € | +60 € | 15 |
*'Hintaväli' -sarake näyttää hinnat nykyisen markkinan autojen 5. ja 95. prosenttipisteessä
Tiedot perustuvat AutoUnclessa tällä hetkellä listattuihin autoihin
Päivitetty viimeksi: 24. joulukuuta 2025
Comfort on halvin sisäänpääsykohta keskimääräisellä hinnalla 8 377 €.
Myynnissä on tällä hetkellä eniten Feel (47), mikä antaa sinulle eniten vaihtoehtoja valita.
Feel on pitänyt hintansa vakaana minimaalisella arvonalenemalla viimeisen vuoden aikana (+1 660 €).
Kuukausi | Keskimääräinen markkinahinta | Markkinoiden alin hinta | Markkinoiden korkein hinta | Laskentamenetelmä |
|---|---|---|---|---|
| 2025 - lokakuu | 16 020 € | 15 040 € | 17 000 € | Arvio |
| 2025 - marraskuu | 15 760 €↘ | 15 320 € | 16 220 € | Arvio |
| 2026 - tammikuu | 15 220 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
| 2026 - helmikuu | 14 960 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
| 2026 - maaliskuu | 14 700 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
| 2026 - huhtikuu | 14 420 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
| 2026 - toukokuu | 14 160 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
Kaikki arviot ja ennusteet perustuvat todellisiin markkinatietoihin
Päivitetty viimeksi: 24. joulukuuta 2025
Keskimääräiset kuukausittaiset poistot
Yhteenveto menneistä 12 ja arvio seuraavista 6 kuukausista.
Viimeiset 12 kuukaudet
−260 €
Seuraava 6 kuukautta
−1 600 €
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
Citroënilla on laaja valikoima pieniä autoja, joista C3 on lähimpänä perinteistä superminiä. Siten se kohtaa kovaa kilpailua, jonka tarjoavat merkit kuten Renault, Volkswagen ja Ford. Ensimmäinen C3 tuli markkinoille vuonna 2002, myyden melko hyvin. Sen hauska kuplamainen ulkonäkö on vaikuttanut koko markkinaan, mutta mikä onkaan tilanne viimeisimmän version kohdalla? Onko se yhtä merkittävä kuin edeltjänsä?
Toinen sukupolvi (2009 - ):
Hyvä uutinen on, että ensimmäisen sukupolven uudistettu versio antoi osviittaa siitä, mitä on tulossa. Hauskuus on edelleen osa ulkoista mielikuvaa, mutta tällä kertaa sitä on myös maustettu Citroënin futuristisella estetiikalla. Suurin muutos päivittäisen ajokokemuksen kannalta on uusi Zenith tuulilasi. Kovera muotoilu päästää sisään enemmän valoa, joka saa sisätilat tuntumaan suuremmalta. Näkyvyys on myös parantunut, joka on varsin kiva panostus Citroënilta.
Suorituskyvyn osalta superminien markkinat ovat varsin yhteneväiset jokaisen valmistajan kohdalla. Yleinen paketti on 1.4 litrainen 60 heppainen, joiden kiihtyvyys on noin 11 sekuntia. Näin on myös C3 kohdalla. Moottorit alkavat 1.1 litraisesta, joka sopii aloittelijalle, mutta useimmat päätyvät kuitenkin 1.4i malliin. Parasta näissä bensiinimoottoreissa on se, että ne ovat varsin hiljaisia. Markkinoiden tasaisuuden vuoksi, C3 ei erotu joukosta suorituskyvyn osalta.
Todellinen harmi on, että hiljaisista moottoreista saatu hyöty häviää huonosti eritetyn korin aiheuttamaan tuulen suhinaan. Mutta mitä tulee ajoergonimiaan ja mukavuuteen, on C3 luokkansa johtaja. Tilava ohjaamo on laadultaan saksalaista tasoa viimeistelyn suhteen. Pehmeä lähestyminen jousitukseen on saanut ohjauksen tuntumaan hiukan raskaalta, mutta lisää matkustajien mukavuutta pitkillä matkoilla.
Ford Fiesta on edelleen supermini –luokan kärjessä, eikä C3 uhkaa sen asemaa. C3 ei itseasiassa tarjoa varteenotettavaa vastusta Mini Cooper tai Renault Clio malleille. C3 on hyvin tehty auto, jossa on kivoja ominaisuuksia, mutta se ei yksinkertaiseti tarjoa minkäänlaista jännitystä ajokokemuksen osalta. Se on ihan ok ensimmäiseksi autoksi, mutta kilpailijat ovat yksinkertaisesti paljon kovempia.