Käytetty (2017) Suzuki Swift GL 90 HP | Hyvä tarjous
12 Dualjet 4WD GL 5MT
- 2017
- 89 000 km
- Varustekokoonpano: GL
- 1.2L Bensiini
- Viistoperä
- Manuaalinen
- 90 HP (66 kW)
- L/100km: 4.9
- CO2: 110 g CO2/km comb.
- Tiedot
Hyvä tarjous
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
12 Dualjet 4WD GL 5MT
Hyvä tarjous
1,2 Dualjet 4WD GLX 5MT Hybrid
Hyvä tarjous
12 Dualjet 2WD GL CVT
Supertarjous
1,2 DUALJET 2WD GL CVT-aut HYBRID
Hyvä tarjous
12 VVT Hot Chili 5D 5MT
Perustarjous
12 DUALJET 4WD GLX 5MT HYBRID
Perustarjous
12 DUALJET 4WD GLX 5MT HYBRID
Perustarjous
2 DUALJET 4WD GLX 5MT HYBRID
Perustarjous
1,2 DUALJET 4WD GLX 5MT HYBRID -
Perustarjous
1,2 DUALJET 4WD GLX 5MT HYBRID
Perustarjous
1,2 DUALJET 2WD GL CVT-aut HYBRID
Perustarjous
1,2 DUALJET 2WD GL CVT-aut HYBRID
Perustarjous
1, 2 Dualjet GLX 4WD Hybrid ** |
Perustarjous
1,2 DUALJET 2WD GL CVT-aut HYBRID,
Perustarjous
1,2 DUALJET 2WD GL CVT-aut HYBRID
Perustarjous
1,2 VVT Hot Chili 5D 5MT *Lohk
Perustarjous
1,2 DUALJET 4WD GLX 5MT HYBRID #
Perustarjous
1,2 12V HYBRID 2WD GL+ 5MT
Perustarjous
12 Dualjet 4WD GLX 5MT Hybrid
Hieman kallis
1,2 12V HYBRID 4WD GL+ 5MT
Kallis
1,2 12V HYBRID 4WD GL+ 5MT -
Kallis
1,2 12V HYBRID 2WD GL+ CVT
Kallis
1,2 12V HYBRID 2WD GL+ CVT
Kallis
13 4WD Hot Chili 5d
1,2 12V HYBRID 2WD GL+ 5MT
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
Suzuki Swift:n ensimmäinen malli näki päivänvalon vuonna 1983. Tuon ajan hengen mukaan se oli tuskin muuta kuin laatikko jossa oli renkaat. Vuonna 2004 markkinoille tuli toisen sukupolven versio, joka modernisoi mallin kauttaaltaan. Uusi pehmeä muotoilu ja paranneltu mootori saivat myyntiluvut nousuun kautta Euroopan onnistuneen markkinointikampanjan tuella. Kolmannen sukupolven versiot ovat kehittyneet entisestään ja ne ovat olleet läsnä maanteillä alkaen vuodesta 2010. Mutta onko kehitystä tapahtunut tarpeeksi sitten toisen sukupolven?
Susuki Swift Kolmas sukupolvi (2010 - 2013):
Suzuki myöntää tavoittelevansa nuoria ostajia uusimmalla Swift:lla. Suunnitelma näyttää toimivan, sillä 1.2 litran malli on myynyt erinomaisesti. Auto on myös saatavilla 1.4 litran bensiini- tai 1.3 litran dieselkoneella. Bensiinikoneet ovat mieleen niille jotka pitävät kierroksista, mutta jatkuvat käskeminen voi käydä pidemmän päälle raskaaksi. Dieselissä on hieman enemmän vääntöä, joka auttanee ylämäessä. Taloudellisuus ei kuitenkaan ole aivan sitä luokkaa, että kone erottuisi edukseen. Suzuki on tehnyt oikean liikkeen tarjotessaan 1,2 litraista nuorille asiakkaille, sillä se on kokonaisuutena hauska ja tarpeeksi nopea, jotta jännitys säilyy.
Hauskuus yltää myös ohjautuvuuteen. Pito on hyvä ja tasapaino lisää luottamusta, mutta ohjautuvuudessa sen sijaan on joitain heikkouksia. Yhteys ohjauspyörän ja tien välillä on katkonainen, mikä syö pienille autoille tyypillistä karting -ajon tuntua. Nämä asiat ovat tietenkin vain kuskin huolena, joten matkustajille matka tuntuu varsin mukavalta. Jousitus on kaikenkaikkiaan hyvä, mikä lisää mukavuutta kaikille kyydissä oleville.
Takapenkkiläisiä on hemmoteltu varsin runsaalla jalkatilalla. Näin pieneksi autoksi yleinen tilavuuden tuntu on varsin vaikuttava saavutus. Ergonomia ja sisustuksen viimeistely ovat sen sijaan varsin vaatimattomat. Volkswagen Poloon verrattavaa tasalaatuisuutta ei ole ja lisävarusteiden niukkuus pistää silmään.
Kokonaisuutena Suzuki Swift tuntuu superminiltä, joka ei ole aivan ”napakymppi”. Lupauksia herättävä kori ja Volswagenilta lainattu moottori olisi voinut luulla olevan resepti menestykseen, mutta pettymyksen tuottaa halpa sisustus ja riittämätön ohjautuvuus. Kovasti kilpaillussa superminien luokassa puolittaiset onnistumiset eivät riitä. Ford Fiesta, VW Polo ja Mini Cooper saavat Swift:n tuntumaan heikommalta kokonaisuudelta.