Käytetty (2016) Suzuki SX4 Comfort 120 HP | Harvinainen ajoneuvo
1.6 DDiS 4x4 Comfort
- 2016
- 179 000 km
- Varustekokoonpano: Comfort
- 1.6L Diesel
- Katumaasturi
- Automaatti
- 120 HP (88 kW)
- L/100km: 4.5
- CO2: 119 g CO2/km comb.
- Tiedot
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
1.6 DDiS 4x4 Comfort
16 VVT 4WD X-Over S-Edition
16 4WD Outdoor X
1.6 DDiS 4x4 Comfort
16 VVT 4WD GL+ 5MT
112 BOOSTERJET 4WD GL+ 6AT
1.6 4WD OutdoorX
16 VVT 4WD X-Over S-Edition 5D
S-CROSS 1,6 VVT 4WD GL+ 5MT -
15 VVT Flash 5D 5MT
16 VVT 4WD X-Over 5D
S-CROSS 112 BOOSTERJET 4WD GL+
S-CROSS 1,6 VVT 4WD GL+ 5MT
1,6 4WD OutdoorX | Suomi-Auto |
1,6 VVT 4WD X-OVER S-Edition
1,9 DDiS 4WD OutdoorX 6MT Business
1,6 VVT 4WD X-OVER 5D - Suomi-
16 VVT 4WD X-OVER 5D
X-OVER 16 VVT 4WDHyvin huollet
SX 4X4 1.9 DDiS
1,6 VVT 4WD X-OVER S-Edition 5D
16 VVT City 5d 4AT
1,6 VVT 4WD X-OVER S-Edition
16 VVT 4WD X-OVER S-Edition
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
Viimeaikaisen kehityksen valossa, jossa luokkien ominaisuudet alkavat yhdistyä toisiinsa, ei ollut lainkaan yllättävää, että Suzuki toi markkinoille 4x4 Superminin - Suzuki SX4:n. Tämä liike ei jäänyt huomiotta kilpailijoilta, ehkä sen vuoksi että Suzuki Swift:n suosio Euroopassa oli niin valtaisaa. Malli oli tulosta Fiatin ja Suzukin yhteistyöstä. SX4:n ensimmäinen sukupolvi oli myyntimenestys ja toinen tuli markkinoille vuonna 2012, mutta onko Suzuki saanut uuteen malliinsa Fiatin taloudellisuuden?
Suzuki SX4 Toinen sukupolvi (2012 - ):
SX4:n uusin versio tunnetan nimellä S-Cross ja se on muuttunut ulkoisesti varsin merkittävästi. Koko on myös kasvanyt superminien suhteen jonkin verran. Ulkonäkö on linjakas ja houkutteleva, mutta mitä lienee muuttunut sisuskaluissa?
Auto on edelleen etuvetoinen, se vain näyttelee nelivetoa. Moottorivalikoima on pieni, joten sikäli mikään ei ole muuttunut. Tarjolla on 1.6 litrainen diesel- tai bensiinikone, eli ei mitään vallankumouksellista. Koneet kuitenkin toimivat tasaisesti ja taloudellisuus on kulutuksen suhteen hyvä. 100 kilometriä taittuu tarkalla ajolla reilusti alle neljän litran.
Sisusta ei anna aivan samoja lupauksia, vaikka se kyllä näyttää taloudelliselta! Tarjolla on reilusti muovia ja harmaita pintoja. Kuitenkin äänijärjestelmä on varsin hyvä, mutta muut lelut ovat melko halvat. Jos ottaa huomioon, että Suzuki pyrkii kilpailemaan nimenomaan edullisuudella ja on siten leikkannut kustannuksia, niin sisustaa voi pitää jopa hyvänä. Mitään Audin veroista tarkkuutta yksityiskohtien suhteen ei kannata odottaa. Suunnittelu on kuitenkin vahvaa, sillä ajo on tasaista ja varmaa, eikä mutkat aiheuta hämminkiä. Huomattavaa on myös, että vaikka koko on kasvanut merkittävästi, ei kori huoju juurikaan.
SX4 tekee kaiken, mitä paketissa luvataan, paitsi selviää maastossa. Risteytykseksi se on varsin hyvä kokonaisuus ja moottorit takaavat, että jälleenmyyntiarvokin säilyy varsin hyvin. Vaikka halpa sisustus saattaa aiheuttaa masennusta, on Suzuki onnistunut luomaan ihan kiinnostavan talousauton. Tämän sanottua, Nissan Qashqai ja Mazda CX-5 molemmat vain tekevät saman paljon paremmin, joten Suzukin on kehityttävä edelleen, jotta se kykenee kilpailemaan tämän luokan piikkipaikasta.