Vuosi
Km
Polttoaine
Vaihteisto

81 käytetyt Peugeot 508 olivat hinta tarkistettiin

81 käytetyt Peugeot 508 olivat hinta tarkistettiin

Tori, suursavonauto.fi ja 16 muuta

autouncle-certified

AutoUncle on tarkistanut hinnan

Supertarjous

Hyvä tarjous

Perustarjous

Hieman kallis

Kallis

Keskimääräiset poistot

Käytetty Peugeot 508

Käytetyn Peugeot 508 mallin arvo laskee noin €313 kuukaudessa.

Suurempi ajokilometrimäärä lisää arvon alenemista, joten Peugeot pitäminen keskimääräisellä tasolla auttaa hallitsemaan tätä. Säännöllinen kunnossapito on elintärkeää, sillä hyvin huollettu 508 ja huoltohistoriallinen auto menettää arvoaan hitaammin kuin laiminlyöty.

Keskimääräinen, arvioitu kuukausittainen arvonalennus on €313, vuotuinen kokonaisarvo on noin €3760.

autouncle-certified

AutoUncle on tarkistanut hinnan

Supertarjous

Hyvä tarjous

Perustarjous

Hieman kallis

Kallis

Peugeot 508

Etu

  • Laadukas alusta ja tyylikäs sisustus.
  • Hyvä moottorivalikoima ja sulava voimansiirto.
  • Paljon tilaa matkustajille ja tavaroille.

Haitta

  • Ajoasento ei ole paras mahdollinen.
  • Automaattivaihteita kannattaa välttää.
  • Hieman laiska ajotuntuma.

Kuvaus

Vaikka Peugeot tunnetaan paremmin viistoperäisistä ja pienistä city autoistaan, on sillä heittää perheautojen sarjaan myös oma panoksensa 508 muodossa. Terävästi muotoiltu SR1 henkinen auto on hyvännäköinen. Mutta löytyykö 508 sellaista suunnittelua, joka pystyy tarjoamaan vastuksen isoille pojille kuten Audille?

Peugeot 508 ensimmäinen sukupolvi (2010 - ):

Etuvetoinen 508 on melko perinteinen, mitä tulee sen perusrakenteeseen. Yksiosainen runko jossa eteen ripustettu transvers -moottori. Rakenteellisesti se on jatkoa edeltäjälleen 407, joskin auto on hieman kevyempi, n.50kg kautta malliston. Etuosa on muotoiltu kauniiksi ja käytännölliseksi. Se myös täyttää turvallisuuskriteerit onnettomuustilanteissa, joissa jalankulkija on osallisena.

Moottorivalikoima alkaa 1.6 litran bensiinikoneesta, mutta tarjolla on myös varsin iskukykyisiä dieselvaihtoehtoja. Ne ovat 1.6, 2,0 ja 2,2 litraisia, joista 2,2 litran diesel on tarjolla vain 508GT malliin. Viimeisimpien Peugeot dieselien suorituskyky on fantastinen, sillä ylimääräistä melua on tuskin lainkaan, ja 2,0 litraisesta lähtien veto on erittäin kova.

Pääasiallisessa toimessaan perheautona 508 täyttää kriteerit. Alhaisen moottorin melun lisäksi myös tuulen ja ajon äänet ovat hyvin vaimennettu, joka tekee ajon jopa moottoritiellä erittäin rauhalliseksi. Ajo tuntuu hyvältä, vaikka Ford Mondeo ja Skoda Superb ovat ehkä vielä parempia ohjautuvuudeltaan korkeissa nopeuksissa. 508 on kuitenkin hyvä paketti.

Sisustus ei ole saksalaistyylinen tiukkaan suunniteltu kokonaisuus, vaan Gallialainen tyylitelty esillepano keskikonsolia myöten. Vaikka paljon on saavutettu, jää jotain perustavanlaatuista puuttumaan. Vaihteisto on esimerkiksi melko epämääräisesti sijoitettu mallistoon, sillä jotkin on saatavana vain automaattisena ja toiset taas pelkästään manuaalivaihteilla. Automaattivaihteet ovat myös tekninesti melko heikot, sillä kiihtyvyys tuntuu selvästi tukkoiselta. Ajoasennon mukautettavuus on puutteellinen, sillä erityisesti pitkät ja lyhyet saattavat kohdata ongelmia.

Johtopäätös

Peugeot 508 on merkittävän kehitystyön tulos, jos verrataan edeltäjäänsä 407. Se on hyvä ostos, vaikka kuskin kannalta työtä vielä riittää. Ford Mondeo on edelleen luokan johtaja, ja VW Passat tuntuu kokonaisuutena paremmalta paketilta. Tästä huolimatta: hyvät moottorit, nätti naama ja hiljainen ajo kertovat, että Peugeot on aivan selvästi oikeilla jäljillä.

Kaikki alueet for Peugeot 508

Kaikki polttoainetyypit for Peugeot 508

Kaikki vaihteistotyypi for Peugeot 508

Kaikki korimalli for Peugeot 508

Kaikki varustekokoonpano for Peugeot 508

#show-cool-button version: undefined
#show-cool-button-two: undefined
#show-cool-button-three