Käytetty (2017) Peugeot 508 GT-line 120 HP | Hyvä tarjous
GT Line BlueHDi 120 ** Suomi-auto
- 2017
- 137 000 km
- Varustekokoonpano: GT-line
- 1.6L Diesel
- Sedan
- Manuaalinen
- 120 HP (88 kW)
- L/100km: 3.8
- CO2: 99 g CO2/km comb.
- Tiedot
Hyvä tarjous
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
GT Line BlueHDi 120 ** Suomi-auto
Hyvä tarjous
Active e-HDi 112 FAP 2Tronic /
Perustarjous
Active BlueHDi 120 Automaatti - 14
Perustarjous
Active BlueHDi 120
Perustarjous
GT Line e-THP 165 Automaatti//
Perustarjous
Active e-HDi 115 ** Suomi-auto /
Perustarjous
Active BlueHDi 120 Automaatti
Perustarjous
Active e-HDi 115 ETG Automaatt
Perustarjous
Active BlueHDi 130 EAT8-automa
Perustarjous
Allure BlueHDi 120 Automaatti
Perustarjous
GT Line BlueHDi 120 Automaatti
Perustarjous
Allure BlueHDi 130 EAT8-automa
Hieman kallis
Allure Pack Hybrid 225 EAT8-au
HDi 140 FAP Allure
GT Hybrid 225 EAT8-automaatti -
Style HDi 115 FAP
GT Line PureTech 180hv EAT8 // ACC
GT Line BlueHDi 160 EAT8-autom
GT Line PureTech 180 EAT8-auto
Allure Hybrid 225 EAT8-automaatti
Allure HDi 163 FAP Automaatti
SW PSE Hybrid4 360 EAT8
SW PSE Hybrid4 360 EAT8-automa
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
Vaikka Peugeot tunnetaan paremmin viistoperäisistä ja pienistä city autoistaan, on sillä heittää perheautojen sarjaan myös oma panoksensa 508 muodossa. Terävästi muotoiltu SR1 henkinen auto on hyvännäköinen. Mutta löytyykö 508 sellaista suunnittelua, joka pystyy tarjoamaan vastuksen isoille pojille kuten Audille?
Peugeot 508 ensimmäinen sukupolvi (2010 - ):
Etuvetoinen 508 on melko perinteinen, mitä tulee sen perusrakenteeseen. Yksiosainen runko jossa eteen ripustettu transvers -moottori. Rakenteellisesti se on jatkoa edeltäjälleen 407, joskin auto on hieman kevyempi, n.50kg kautta malliston. Etuosa on muotoiltu kauniiksi ja käytännölliseksi. Se myös täyttää turvallisuuskriteerit onnettomuustilanteissa, joissa jalankulkija on osallisena.
Moottorivalikoima alkaa 1.6 litran bensiinikoneesta, mutta tarjolla on myös varsin iskukykyisiä dieselvaihtoehtoja. Ne ovat 1.6, 2,0 ja 2,2 litraisia, joista 2,2 litran diesel on tarjolla vain 508GT malliin. Viimeisimpien Peugeot dieselien suorituskyky on fantastinen, sillä ylimääräistä melua on tuskin lainkaan, ja 2,0 litraisesta lähtien veto on erittäin kova.
Pääasiallisessa toimessaan perheautona 508 täyttää kriteerit. Alhaisen moottorin melun lisäksi myös tuulen ja ajon äänet ovat hyvin vaimennettu, joka tekee ajon jopa moottoritiellä erittäin rauhalliseksi. Ajo tuntuu hyvältä, vaikka Ford Mondeo ja Skoda Superb ovat ehkä vielä parempia ohjautuvuudeltaan korkeissa nopeuksissa. 508 on kuitenkin hyvä paketti.
Sisustus ei ole saksalaistyylinen tiukkaan suunniteltu kokonaisuus, vaan Gallialainen tyylitelty esillepano keskikonsolia myöten. Vaikka paljon on saavutettu, jää jotain perustavanlaatuista puuttumaan. Vaihteisto on esimerkiksi melko epämääräisesti sijoitettu mallistoon, sillä jotkin on saatavana vain automaattisena ja toiset taas pelkästään manuaalivaihteilla. Automaattivaihteet ovat myös tekninesti melko heikot, sillä kiihtyvyys tuntuu selvästi tukkoiselta. Ajoasennon mukautettavuus on puutteellinen, sillä erityisesti pitkät ja lyhyet saattavat kohdata ongelmia.
Peugeot 508 on merkittävän kehitystyön tulos, jos verrataan edeltäjäänsä 407. Se on hyvä ostos, vaikka kuskin kannalta työtä vielä riittää. Ford Mondeo on edelleen luokan johtaja, ja VW Passat tuntuu kokonaisuutena paremmalta paketilta. Tästä huolimatta: hyvät moottorit, nätti naama ja hiljainen ajo kertovat, että Peugeot on aivan selvästi oikeilla jäljillä.