Käytetty (2010) Opel Meriva Enjoy 120 HP | Harvinainen ajoneuvo
1,4T Enjoy ecoFLEX 89kW MT5 -
- 2010
- 297 000 km
- Varustekokoonpano: Enjoy
- 1.4L Bensiini
- Tila-auto
- Manuaalinen
- 120 HP (88 kW)
- L/100km: 6.1
- CO2: 143 g CO2/km comb.
- Tiedot
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
1,4T Enjoy ecoFLEX 89kW MT5 -
5-ov Drive 1,4T ecoFLEX Start/Stop
5-ov Enjoy 1,4T ecoFLEX 89kW MT5
Enjoy 16 Twinport 77 kW (105 hv)
5-ov Enjoy 1,4T ecoFLEX Start/Stop
5-ov Drive 1, 4T ecoFLEX Start /
1.6 77kW/105hv M5 Limited
5-ov Enjoy 14T ecoFLEX Start/Stop
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
Meriva perustuu kolmannen sukupolven Corsaan ja se on Opelin päänavaus tila-auto markkinoilla. Myynti on ollut vahvaa, sillä kaupaksi on mennyt yli miljoona autoa. Merivasta on tällä hetkellä olemassa kahta eri sukupolvea.
Meriva A (2002 - 2010):
Ensimmäisen sukupolven Meriva A tuli markkinoille vuonna 2003 ja oli suuri kaupallinen menestys. Sen kompakti koko ja matkustajaystävällisyys tekivät siitä välittömästi hittituotteen kilpailijoiden ollessa pääasiassa muunnettuja pakettiautoja. Lisäksi siitä löytyi hyödyllisiä toimintoja kuten Flexspace istuinjärjestelmä, joka mahdollisti penkkien siirron erilaisiin asentoihin. Istuimet pystyy myös upottamaan lattiaan, mikä tekee tavaratilasta erityisen tilavan. Meriva oli markkinoiden ensimmäinen todellinen tila-auto.
Koska Meriva perustuuCorsan runkoon, siitä löytyy mukavasti ohjautuvuutta, jota ei normaalisti nähdä tässä luokassa.Laajssa moottorivalikoimassa on kolme bensiini ja yksi diesel –kone. Vuoden 2005 päivityksessä diesel versiona tuli saataville myös 1.3 ja 1.7 litran mallit. 1.7 litrainen CDTi oli kaikkein suosituin moottori, koska se toi sopivan yhdistelmän tehokkuutta ja taloudellisuutta.
Meriva B (2010 - ):
Ensimmäinen huomionarvoinen seikka toisen sukupolven Merivasta on sen koko. Se on suurempi ja painavampi kuin Meriva A, mutta suurin osa lisäpainosta tulee kuitenkin teknologiasta. Ulkoasu on parantunut, mutta se on edelleen hieman pullottava.
Täysin uudistettu sisustus ja varustelu on viittaus siihen, että Opel huomioi kilpailun kiristyneen tila-autojen luokassa. Vastus ei suinkaan ole enää pelkkiä muunneltuja paketiautoja, vaan toisen valmistajat ovat tuoneet omat vastineensa Merivalle ja sen alkuperäiselle kilpailijalle Citroen Berlingo.
Moottoreissa nähty trendi keveämpään suuntaan näkyy Meriva B:n kohdalla siinä, että bensapuolella tarjolla on vain 1.4 litrainen kone. Diesel puolelta löytyy sen sijaan 1.3 ja 1.7 litraiset yksitköt. Hevosvoimavaihtoehtoja on molemmissa kaksi.
Meriva on edelleen luokkansa johtaja. Kilpailu on kiutenkin koventunut, ja moni on sitä mieltä, että Ford B-MAX on kova luu päihitettäväksi. Meriva sekä Citroen Berlingo ovat molemmat kuitenkin kolmen parhaan joukossa. Jokaisen perheen joka etsii tila-autoa, kannattaa harkita Merivaa.