Käytetty (2010) Mercedes A160 Business 95 HP | Hyvä tarjous
BE 5D Business - Suomi-auto, hyvin
- 2010
- 210 000 km
- Varustekokoonpano: Business
- 1.5L Bensiini
- Tila-auto
- Manuaalinen
- 95 HP (69 kW)
- L/100km: 6
- CO2: 139 g CO2/km comb.
- Tiedot
Hyvä tarjous
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
BE 5D Business - Suomi-auto, hyvin
Hyvä tarjous
e A Business
Hyvä tarjous
BE A Premium Business
Supertarjous
d A Business Style
Supertarjous
A BE A Premium Business AMG
Supertarjous
BE Suomi Edition / 2. omistajalta
Hyvä tarjous
BE-Edition ** 3-Om / Suomi-auto /
Hyvä tarjous
A Business Style
Hyvä tarjous
4MATIC A Business Style
Hyvä tarjous
d A - Huippuhieno & pikkuruokainen
Hyvä tarjous
A Business Style * LED- High
Hyvä tarjous
BE ** TULOSSA LAPPEENRANNAN
Hyvä tarjous
e A Business Style Edition EQ
Hyvä tarjous
A Business Style - 14 päivän
Hyvä tarjous
BE A Premium Business
Hyvä tarjous
e A Business Edition - ACC /
Hyvä tarjous
B Launch Edition Style *Lohko+
Supertarjous
BPremium Business
Hyvä tarjous
e A Business AMG EQ Power
Hyvä tarjous
AMG Premium Business
Supertarjous
e A Business Style EQ Power
Supertarjous
CPremium Business
Hyvä tarjous
CPremium
Hyvä tarjous
e A sedan Business 1-omistaja /
Hyvä tarjous
B Premium Business // Vakkari /
Hyvä tarjous
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
Ensimmäinen A-Sarjalainen tuli markkinoille vuonna 1997. Sen sisusta oli hyvin suunniteltu, mutta kritiikkiä kohdistui korkeaan painopisteeseen ja suorituskyvyn heikkouteen. Sittemmin Mercedes-Benz on palannut kahteen otteeseen suunnittelupöydälle. Tuloksena on kolmas sukupolvi, joka näyttää ja tuntuu aivan eri autolta. Miten uudistettu A-Sarja pärjää kilpailussa?
Kolmas sukupolvi ( 2012 - ):
Verrattuna ensimmäisen sukupolven ”astiakaappi pyörillä” -tuntumaan, uusin versio on parantunut merkittävästi. Virtaviivainen muotoilu ei ole aivan yhtä uskalias kuin edeltäjien, mutta se miellyttää silmää enemmän. Lähes vaarallinen painopiste ongelma on myös korjattu.
Todelliset herkut löytyvät sisältä. Sisustus tihkuu Mercedeksen laatua. Multimedia ominaisuudet 5.8 tuuman näytöillä ja täydellä bluetooth yhteensopivuudella takaavaa viihtyvyyden. Hyvät istuimet tarjoavat tukevan ajoasennon. Takapenkin puolella jalkatilaa ei ole valtavasti, mutta istuimet kuitenkin taittuvat, joka lisää tarvittaessa tavaratilan kokoa.
Moottorivalikoima on aina ollut saksalaisvalmistajan vahvuus, A-sarja ei tee poikkeusta. Tarjolla on kaksi bensiinkonetta ja kolme dieseliä. Bensiinikoneet ovat nelisylinteriset ja turboahdetut 1.6 tai 2.0 litran tilavuudella. Jälkimmäinen tarjoaa huimat 212 hevosvoimaa ja kiihtyy 100km/h alle 7 sekunnin. Dieseleissä on reilusti vääntöä, mutta ne ovat myös hieman meluisia. Ne ovat saatavan 1.5, 1.8 ja 2.2 litran versioina ja valinta kannattaa tehdä taloudellisin perustein. 1.5 litraisesta puuttuu riittävä teho sulavaan suoritukseen moottoritiellä.
Kaikenkaikkiaan kolmannen sukupolven A-sarjalainen on kehittynyt huomattavasti. Se kykenee kilpailemaan BMW 1-Series ja Audi A3 kanssa, mutta hinta kannattaa kuitenkin pitää mielessä. Meluisat moottorit vievät aavistuksen luksuksen tuntua mennessään, mutta eivät kuitenkaan tee A-sarjalaisesta mitenkään huonoa.