Käytetty (2023) Ford Focus Active 158 HP | Hyvä tarjous
1.0 EcoBoost Hybrid Powershift
- 2023
- 45 000 km
- Varustekokoonpano: Active
- 1.0L Hybridi
- Farmari
- Automaatti
- 158 HP (116 kW)
- L/100km: 6.3
- CO2: 126 g CO2/km comb.
- Tiedot
Hyvä tarjous
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
1.0 EcoBoost Hybrid Powershift
Hyvä tarjous
1.0 EcoBoost Hybrid Powershift
Hyvä tarjous
1,6 125 hv PowerShift A6 Trend
Hyvä tarjous
1,0 EcoBoost 125hv A8 Trend Wagon
Hyvä tarjous
10 EcoBoost 125 hv Start/Stop M6
Hyvä tarjous
Focus1.5 EcoBlue Cool&Connect
Hyvä tarjous
10 EcoBoost 125 hv Start/Stop M6
Hyvä tarjous
1,0 EcoBoost 125 hv M6 Trend
Hyvä tarjous
Focus 1.0 EcoBoost Titanium
Supertarjous
10 EcoBoost 125hv
Hyvä tarjous
1,0 EcoBoost 125hv A8 Trend Wagon
Hyvä tarjous
1.0 EcoBoost Hybrid Powershift
Hyvä tarjous
1,0 EcoBoost 100 hv Start/Stop M5
Hyvä tarjous
ECOBOOST HYBRID ST-LINE X 155 DCT
Supertarjous
1.0 EcoBoost Hybrid Powershift
Hyvä tarjous
1,5 TDCi 120 hv Start/stop
Hyvä tarjous
1,0 EcoBoost 125 hv Start/Stop A6
Hyvä tarjous
1,0 EcoBoost Hybrid 125hv
Hyvä tarjous
1.0 EcoBoost Hybrid 125hv
Hyvä tarjous
2,0 145hv autom. Ghia A4 5-ovinen
Hyvä tarjous
1,0 EcoBoost 125 hv Start/Stop M6
Supertarjous
2,0 TDCi EcoBlue 150hv A8 Titanium
Supertarjous
1,0 EcoBoost 100 hv M6 Trend
Hyvä tarjous
Focus 1.5 TDCi 105hv M6 Trend
Hyvä tarjous
1,6 EcoBoost 182 hv Start/Stop
Hyvä tarjous
Käytetty Ford Focus
Arvon alenemiseen vaikuttavat tekijät Ford Focus -mallissa:
- Ajetut kilometrit
- Huolto
- Huoltohistoria
Arvon alenema on tärkeä osa kokonaiskustannusten laskemista, kun omistat Ford Focus -auton. Kuukausittaisen arvon aleneman (€202) lisäksi on hyvä huomioida myös polttoainekulut, ajoneuvovero, vakuutus ja huoltokulut (mukaan lukien renkaat ja auton pesu), jotta saat selville auton todelliset kuukausikustannukset.
Vuosimalli | Hintaväli* | Keskihinta | Arvonalenema | Autoja myytävänä |
|---|---|---|---|---|
2025 Ford Focus | 32 890 € - 39 290 € | 36 151 € | -960 € | 34 |
2024 Ford Focus | 22 490 € - 32 900 € | 26 285 € | -10 620 € | 22 |
2023 Ford Focus | 16 480 € - 27 900 € | 22 986 € | -8 080 € | 30 |
2022 Ford Focus | 13 800 € - 22 900 € | 18 292 € | -940 € | 28 |
2021 Ford Focus | 11 990 € - 19 680 € | 16 079 € | -1 660 € | 29 |
2020 Ford Focus | 11 400 € - 21 900 € | 15 044 € | -2 480 € | 34 |
2019 Ford Focus | 9 400 € - 20 400 € | 14 552 € | -2 420 € | 57 |
2018 Ford Focus | 6 890 € - 14 380 € | 10 476 € | -2 100 € | 28 |
2017 Ford Focus | 6 680 € - 13 870 € | 9 814 € | -2 000 € | 41 |
2016 Ford Focus | 5 870 € - 12 900 € | 8 926 € | -3 260 € | 38 |
2015 Ford Focus | 5 190 € - 12 400 € | 8 614 € | -2 560 € | 16 |
2014 Ford Focus | 4 450 € - 16 800 € | 7 426 € | -2 060 € | 16 |
2013 Ford Focus | 4 980 € - 9 900 € | 7 307 € | -2 160 € | 23 |
2010 Ford Focus | 4 750 € - 9 900 € | 6 790 € | -4 860 € | < 10 |
2012 Ford Focus | 3 580 € - 8 900 € | 6 614 € | -1 860 € | 11 |
2011 Ford Focus | 4 290 € - 6 850 € | 5 504 € | -3 000 € | < 10 |
2008 Ford Focus | 1 900 € - 7 890 € | 3 873 € | - | < 10 |
2009 Ford Focus | 1 500 € - 4 990 € | 3 192 € | - | < 10 |
2006 Ford Focus | 999 € - 4 490 € | 3 086 € | -2 620 € | < 10 |
2005 Ford Focus | 600 € - 3 490 € | 2 168 € | -4 700 € | < 10 |
*'Hintaväli' -sarake näyttää hinnat nykyisen markkinan autojen 5. ja 95. prosenttipisteessä
Tiedot perustuvat AutoUnclessa tällä hetkellä listattuihin autoihin
Päivitetty viimeksi: 24. joulukuuta 2025
Versio | Hintaväli* | Keskihinta | Arvonalenema | Autot myynnissä |
|---|---|---|---|---|
Ford Focus Active | 13 690 € - 37 407 € | 23 865 € | -1 460 € | 63 |
📈 Paras arvo Ford Focus ST-Line | 8 650 € - 37 900 € | 20 930 € | +400 € | 72 |
Ford Focus Premium | 9 900 € - 22 900 € | 17 733 € | - | < 10 |
Ford Focus ST | 3 990 € - 28 890 € | 17 018 € | -420 € | < 10 |
🏆 Suosituin Ford Focus Titanium | 5 290 € - 24 990 € | 14 088 € | -700 € | 129 |
Ford Focus Trend | 3 290 € - 15 400 € | 8 707 € | -2 800 € | 110 |
💰 Budjettivalinta Ford Focus Ghia | 1 900 € - 5 400 € | 2 955 € | -5 280 € | < 10 |
*'Hintaväli' -sarake näyttää hinnat nykyisen markkinan autojen 5. ja 95. prosenttipisteessä
Tiedot perustuvat AutoUnclessa tällä hetkellä listattuihin autoihin
Päivitetty viimeksi: 24. joulukuuta 2025
Ghia on halvin sisäänpääsykohta keskimääräisellä hinnalla 2 955 €.
Tarkkuus parantuu, kun lisää tämän version autoja tulee saataville
Myynnissä on tällä hetkellä eniten Titanium (129), mikä antaa sinulle eniten vaihtoehtoja valita.
ST-Line on pitänyt hintansa vakaana minimaalisella arvonalenemalla viimeisen vuoden aikana (+400 €).
Kuukausi | Keskimääräinen markkinahinta | Markkinoiden alin hinta | Markkinoiden korkein hinta | Laskentamenetelmä |
|---|---|---|---|---|
| 2024 - joulukuu | 16 120 € | 13 900 € | 18 340 € | Arvio |
| 2025 - tammikuu | 15 800 €↘ | 13 640 € | 17 960 € | Arvio |
| 2025 - helmikuu | 15 540 €↘ | 13 320 € | 17 780 € | Arvio |
| 2025 - maaliskuu | 15 320 €↘ | 13 160 € | 17 480 € | Arvio |
| 2025 - huhtikuu | 15 060 €↘ | 12 940 € | 17 180 € | Arvio |
| 2025 - toukokuu | 14 700 €↘ | 12 760 € | 16 620 € | Arvio |
| 2025 - kesäkuu | 14 620 €↘ | 12 640 € | 16 600 € | Arvio |
| 2025 - heinäkuu | 14 440 €↘ | 12 360 € | 16 540 € | Arvio |
| 2025 - elokuu | 14 660 €↗ | 12 380 € | 16 920 € | Arvio |
| 2025 - syyskuu | 13 960 €↘ | 11 860 € | 16 040 € | Arvio |
| 2025 - lokakuu | 13 720 €↘ | 11 740 € | 15 680 € | Arvio |
| 2025 - marraskuu | 13 700 €↘ | 11 620 € | 15 780 € | Arvio |
| 2026 - tammikuu | 13 340 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
| 2026 - helmikuu | 13 140 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
| 2026 - maaliskuu | 12 960 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
| 2026 - huhtikuu | 12 780 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
| 2026 - toukokuu | 12 600 €↘ | - | - | Arvon ennuste |
Kaikki arviot ja ennusteet perustuvat todellisiin markkinatietoihin
Päivitetty viimeksi: 24. joulukuuta 2025
Keskimääräiset kuukausittaiset poistot
Yhteenveto menneistä 12 ja arvio seuraavista 6 kuukausista.
Viimeiset 12 kuukaudet
−2 420 €
Seuraava 6 kuukautta
−1 100 €
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
Ford Focus on merkin lippulaiva viistoperäisten perheautojen sarjassa ja se onkin nähty Eurooppalaisilla teillä jo yli vuosikymmenen ajan. Laajan moottorivalikoiman ja varusteluvaihtoehtojen vuoksi siitä on muodostunut monien suosikki.
Toinen sukupolvi (2005 - 2011):
Hyvän vastaanoton jälkeen parantaminen on aina vaikeaa, mutta Ford suoriutui tästä kunnialla. Toisen sukupolven malli tuli markkinoille nykyaikaisin varustein, uusin moottorein ja lukuisin kokonaisvaltaisin säädöin. Muutokset paransivat ohjattavuutta, ajoergonomiaa sekä suorituskykyä.
Toisen sukupolven mallissa moottorivalikoima alkaa 1.4 litran Duratec:lla jatkuen 1.6, 1.8, 2.0 ja 2.5 litraan saakka. Diesel on saatavana 1.6, 1.8 ja 2.0 litraisena. Uusi imuventtiiliteknologia auttoi 1.6 litraista bensiinikonetta pitämään kulutuksen optimaalisena huolimatta painon lisääntymisestä.
Varusteluvaihtoehdot ovat monipuoliset ilmastoinnin ollessa vakiona kaikissa malleissa paitsi Studio mallissa. Varusteluvakiot on nimetty seuraavasti: Studio, LX, Style, Sport, Zetec, Ghia ja Titanium ja ne ovat kauttaaltaan monipuoliset. Listan loppupäässä oleviin kuuluu erikoisuuksia, kuten lämmitetty tuulilasi ja MP3 soitin yhteensopivuus. Valikoimaan tehtiin kasvojenkohotus vuonna 2009, mutta teknisesti mikään ei ole muuttunut.
Kolmas sukupolvi (2011 - ):
Kolmannen sukupolven Focukset onnistuivat edelleen peittoamaan kilpailijat. Jousituksen ja vauhtiohjattavuuden osalta sille ei löydy vertaista. Vaikka monille malliin tehdyistä parannuksista ei oikeastaan ollut tarvetta, Ford toi valikoimaan roppakaupalla uusia moottoreita ja muita lisukkeita. Lopputuloksena oli kaikkiin olosuhteisiin sopiva suorittaja, joka kiilasi vuonna 2012 nopeasti myyntitilastojen kärkeen ympäri maailmaa.
Merkittävä parannus kolmannen sukupolven versiossa on lisukkeiden saatavuus. Vakiovarustesarjat Studio, Edge, Zetec, Zetec S, Titanium, Titanium X ja ST saivat bluetooth:n, vakionopeudensäätimen ja kylmään ilmastoon kaivatut ikkunoiden ja peilien lämmittimet. Moottorien puolella Ford ei tuota pettymystä. Bensiinikoneet on saatavilla 1.0 tai 1.6 litraisina, joka saattaa kuullostaa pieneltä, mutta 1.0 Ecoboost on tehty säästeliäälle, kun taas 1.6 litrainen on saatavilla 85 - 182 hevosvoimaisena! Dieselit on tietenkin saatavilla 1.6 ja 2.0 litraisina Duratorq:na, jotka ovat hyvin luotettavia.
Toisen sukupolven versio on hyvä auto ja kolmannen mahtava. Tämä yleistys pätee kautta linjan, mutta korostetusti kolmannen sukupolven moottorien kohdalla. Tarvitsit sitten luotettavan ja taloudellisen 1.0 litraisen perheauton kaupunkiajoon, tai nopean 1.6 litraisen maanteille, on kolmannen sukupolven Focus varma valinta. Ainoa pettymys on sisustus, ja nyt kun VW Golf on saanut paranneltua ohjattavuuttaan, voi pieni lisäbudjetti kääntää monet saksalaisen kilpailijan puoleen.