Käytetty (2001) Peugeot 206 GTi 136 HP | Harvinainen ajoneuvo
GTI 2.0
- 2001
- 370 000 km
- Varustekokoonpano: GTi
- 2.0L Bensiini
- Viistoperä
- Manuaalinen
- 136 HP (100 kW)
- L/100km: 7.7
- CO2: 185 g CO2/km comb.
- Tiedot
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
GTI 2.0
XT 14 3d
GTi 2,0 136hv SW
1.4 Trendy 5d + KETTERÄ ILMASTOITU
206 5DSW 1.4I-2EKFWA/244
HATCHBACK 1.3I,Hyvä h-histria,2X
1,4 5-ov. Sport / Kuvat ja
XS 2,0 HDi
SW X Line HDi 2,0
XTD 1,9 D 5d
City 1,4 5d * Myydään osoitteessa
206 1.4I Farmari
City 14 5d
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
206 on ranskalaisvalmistajan hittisupermini 90-luvun lopusta. Se oli yhdistelmä nuorekasta, modernia muotoilua, joka tavoitteli erityisesti nuorten ensiostajien markkinoita.
Peugeot 206 (1998 - 2010):
Tyylikkään pinnan alla ei juuri ollut isoja heikkouksia, jotka olisivat estäneet sitä saavuttamasta luokkansa kärkipaikkaa. Vaikka siinä oli sulava ja helppo ohjautuvuus, jätti ajoasento paljon toivomisen varaa. Ajoergonomia ei ehkä ollut aivan samalla tavalla pinnalla tuolloin, kuten se on nykyään, mutta 206 ajoasento vaati käsien jatkuvaa pitämistä täysin suorassa, joka ajan mittaan tuntuu rasittavalta.
206 oli kuitenkin laadukas valikoima moottoreita. Ne alkavat 1.1 litran bensiinikoneesta, josta puuttuu jonkin verran tehoja, vaikka se tarjoaakin hyvät kulutuslukemat. Suosituin vaihtoehto oli laadukas 1.4 litrainen, johon tehtiin vuonna 2003 onnistunut päivitys. Parhaan tuloksen antaa kuitenkin 1.6 litran bensiinikone.
Dieselit ovat yllättävän hyviä, ja vaikka 1.9 litran dieseliä kannattaa välttää, on 1.4 litran HDi erittäin taloudellinen ja laadukas kone. Isompi 1.6 litran HDi on hyvä moottoriteillä.
Sisusta on aikalailla pettymys, sillä se on pääosin muovia. Tämä on tyypillistä ranskalaisautoille, jotka tuppaavata hieman rahisemaan, jos verrataan vaikka Fordeihin tai Volkswageneihin. Silti takakontti on varsin tilava. 5 ovinen diesel on varsin hyvä vaihtoehto ensiauton ostajalle.
Peugeot 206+ (2009 - 2012):
206 tehtiin kasvojenkohotus vuonna 2009, joka päivitti auton ulkonäön uudelle vuosituhannelle. Mekaniikan puolella ei parannuksia kuitenkaan juuri tapahtunut. Ottaen huomioon Fordin panoksen, on Peugeotilla paljon tehtävää maineensa puolustamiseksi.
206 ei ole onnistunut pitämään tasoaan yllä. Vaikka se pärjää tiukoissa kulmissa varsin hyvin, ei ajokokemus pärjää Fiestalle. Tämän lisäksi laatu on heikentynyt verrattuna muihin supermini -luokan kilpailijoihin.