Käytetty (2011) Fiat 500 69 HP | Hyvä tarjous
Italia 12 8v 69 hv
- 2011
- 150 000 km
- 1.2L Bensiini
- Viistoperä
- Manuaalinen
- 69 HP (50 kW)
- L/100km: 5.1
- CO2: 119 g CO2/km comb.
- Tiedot
Hyvä tarjous
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Italia 12 8v 69 hv
Hyvä tarjous
Lounge 1,2 8v 69hv S&S Bensiini -
Hyvä tarjous
1,0 70hv Hybrid MT Pop ** 2.Om
Hyvä tarjous
Italia 12 8v 69 hv Bensiini
Hyvä tarjous
Lounge 12 8v 69 hv
Perustarjous
1.0 70hv Hybrid MT Pop //
Perustarjous
Lounge 12 8v 69hv
Perustarjous
Pop 1.2 8V 69 hv
Perustarjous
Pop 1, 2 8v 69 hv Bensiini
Perustarjous
1,2 69hv Lounge Dualogic Start
Perustarjous
Italia 1,2 8v 69 hv Bensiini -
Perustarjous
1.2 69 Lounge
Perustarjous
Pop 1,2 8v 69 hv Bensiini
Perustarjous
1.0 70hv Hybrid MT ITALIA
Perustarjous
Italia 1,2 8v 69 hv Bensiini - 14
Perustarjous
1.0 70hv Hybrid MT ITALIA - /
Perustarjous
Lounge 1,2 8v 69hv Bensiini
Perustarjous
1,0 70hv Hybrid MT Lounge - 14
Perustarjous
Italia 1,2 8v 69 hv Bensiini,
Perustarjous
Italia 1,2 8v 69hv *jakohihna
Perustarjous
Italia 12 8v 69 hv
Perustarjous
Italia 1,2 8v 69 hv * HELMIÄIS
Perustarjous
1.0 70hv Hybrid MT Sport - 14
Hieman kallis
Hybrid Dolcevita / Pysäköintitutka
Kallis
Hybrid Dolcevita / Pysäköintitutka
Kallis
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
Fiat 500 saattaa jäädä historiaan design klassikkona. Volkswageni Beetlen ja Minin jalanjäljissä Fiat on luonut edullisen auton, joka on niin lähellä yksinkertaista täydellisyyttä kuin mahdollista. Ovatko he luoneet jotain vallankumouksellista, vai on maailma kenties jo mennyt menojaan?
Fiat 500 Ensimmäinen sukupolvi (2007 - ):
Fiatin 500 söpöydelle ei voi mitään, se on selvä kunnianosoitus kuusikymmentäluvulla ihastusta herättäneeseen, samannimiseen edeltäjäänsä, jonka eleganssi ja estetiikka vain näyttää niin hyvältä. Joku voisi sanoa, että se muistuttaa vain pienempää Volkswagen Beetleä. Toiset taas, että Beetle on hiukan liian tukeva muutenkin.
Moottorivalikoima tarjoaa kolme bensiinivaihtoehtoa alkaen 69 hp 1.2 litraisesta aina 1.4 litraiseen, josta löytyy potkua 135hv. Vaihtoehtoja tasoittaa 1.3litran diesel, joka tarjoaa kivasti vääntöä ja on varsin taloudellinen. Kaikki ovat hyviä vaihtoehtoja, mutta mainittakoon, että 1.2 litrainen ei ehkä tarjoa parasta potkua moottorietiellä. Sisusta on hienosti tasapainossa ulkoisen räväkkyyden suhteen. Kaikesta huokuu tiettyä ajattomuutta ja ohjauspyörä on melkein kuin taideteos. Vaikka sisusta hivelee silmää, se ei ole kovin tilava. Etupenkki pärjää hyvin, mutta takana katto on matalalla, joten täysikasvuisilla saattaa seillä olla tukalaa. Tavaratilan puute on ongelma perheiden näkökulmasta, sillä sen tilavuus on vain 185 litraa.
Ajoasento on tiukka lyhyille kuskeille, mutta pitkät saattavat saada päänsäryn ohjauspyörän säädön riittämättömyydestä. Jos kuitenkin mahtuu sisään, on ajokokemus mukavampi kuin muissa pienissä Fiateissa. Taka-akselin muutokset ovat poistaneet merkittävästi Fiatille tyypillistä epätasapainoa ja jousitus on yllättävän armollinen kuoppaisilla osuuksilla. Lyhyt akseliväli vaikuttaa merkittävästi ohjaukseen, jonka vuoksi korkeissa nopeuksissa meno ei tunnu luotettavalta. Liikenteen melu on varsin siedettävä korkeissa nopeuksissa. Ottaen huomioon edullisuuden ja klassisen muotoilun, Fiat 500 on kiinnostava lisä erittäin kilpaillussa viistoperä –luokassa.
Valitettavasti kaunis ulkonäkö ja ajattomuus eivät riitä peittoamaan joitakin suunnittelussa syntyneitä harmittavia puutteita. Hyvä kulutustaso ja erittäin tyydyttävä suoritus urbaanissa ympäristössä tekevät Fiat 500 kuitenkin erinomaisen ensiauton nuorelle kaupunkilaiselle. Niiden jotka hakevat kokonaisvaltaisempaa pakettia, on syytä kääntää katseena Ford Fiesta tai Mini Cooper –mallien suuntaan, vaikka ne ovatkin hieman hintavampia.