Käytetty (2007) Audi TT Premium 200 HP | Harvinainen ajoneuvo
Coupé
- 2007
- 315 000 km
- Varustekokoonpano: Premium
- 2.0L Bensiini
- Coupe - kaksiovinen
- Manuaalinen
- 200 HP (147 kW)
- L/100km: 7.7
- CO2: 183 g CO2/km comb.
- Tiedot
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Coupé
TTCoupe 18 T 132 kW quattro
Coupe Coupé (AD) 2ov 1984cm3 A
Coupé 2,0 Turbo FSI 147 kW **
Coupé 2,0 Turbo FSI 147 kW //
TTCoupe S-Line / Digimittaristo /
TT 2.0 TFSI Coupe
Coupé 2,0 TFSI 147 kW S tronic
Coupé 2,0 Turbo FSI 147 kW S
AutoUncle on tarkistanut hinnan
Supertarjous
Hyvä tarjous
Perustarjous
Hieman kallis
Kallis
Etu
Haitta
Kuvaus
Audi TT ei juuri esittelyjä kaipaa. Malli on muotoilun maamerkki, jonka ensimmäinen sukupolvi tuli markkinoille jo vuonna 1998. Kahdeksan vuoden aikana malli keräsi lukemattomia palkintoja. Seuraava versio Mark 2 tuli markkinoille vuonna 2006. Uusi tulokas oli merkittävän kehitystyön tulos, sillä pitihän se sisällään melkein vuosikymmenen verran suunnittelua. Mallin muotoilu on myös virtaviivaisempi kuin alkuperäisen, jonka ulkoasussa on tiettyä pyöreyttä.
Vaihtoehtojen kirjo Audi TT:n kohdalla alkaa moottoreista. Alkupäässä on 1.8 litrainen etuveto, joka on itse asiassa melko keveän tuntuinen verrattuna melko painaviin Quattro –nelivetoihin. Jos mallistoa läpi mentäessä Quattrosta tulee se oma juttu, on syytä myös tutkia isompia vaihtoehtoja. 2.0 litraiset ovat kaikki hyviä, mutta RS-luokkan 335 hevosvoimainen on todellinen jättiläinen. Suorituskyky harppaa roimasti, mutta RS kannattaa valita vain, jos välttämättä haluaa tehoja. Jalat maassa oleville on tarjolla täysin kelvollinen 2.0 litran TDi, jossa on mukava vääntö ja huomionarvoinen kulutus. Mark 1 vaivannut aliohjautuvuus ongelma on korjattu, mutta on silti mainittava, että tuntuma on hieman staattinen verrattuna joihinkin kilpailijoihin.
Korin muotoilua voidaan pitää modernina klassikkona, joten siirrytään suoraan sisätilan arvioon. Ergonomia on otettu huomioon suunniteltaessa hallintalaitteita. Matala ajoasento lisää varmuuden tuntua ja laadukkaat nahkaiset istuimet tuovat sporttisuutta. Säädöt ja tekniset yksityiskohdat ovat korkeatasoiset kautta malliston, joskaan mitään ennennäkemätöntä ei ole tarjolla. Täysin sähkötoimisten säätöjen lisäksi huomionarvoista on suorituskykyyn vaikuttava RS mallin paranneltu jousitus.
TT:n kohdalla kilpailutilanne on kiristynyt merkittävästi sen jälkeen, kun se saapui markkinoille. Coupe –luokassa kaikilla kilpailijoilla, kuten Toyota GT86, Lotus Evora, BMW M3 ja Mercedes Benz C63 on jotain mitä TT:llä ei. Oli se sitten parempi ohjautuvuus, enemmän luksuslisukkeita tai tilavuutta. TT on kuitenkin moderni klassikko ja se on erittäin luotettava. Nämä seikat sekä sporttiselle coupe –mallille erittäin alhaiset käyttökulut ovat yhdistelmä, joka pitää sen mukana kärkikahinoissa.