9 käytetyt Citroën DS3 olivat hinta tarkistettiin

9 käytetyt Citroën DS3 olivat hinta tarkistettiin

Tori, autosalpa.fi, autotie.fi ja 17 muuta

autouncle-certified

AutoUncle on tarkistanut hinnan

Reilu hinta

Hyvä hinta

Reilu hinta

Hieman tyyris

Kallis

Tilaa ilmoitus alennetuista hinnoista

Citroën DS3

Etu

  • Loistava suorituskyky, joka vetää vertoja minille.
  • Helppo mukauttaa omiin tarpeisiin.
  • Hyvä ohjautuvuus nostaa hymyn huulille.

Haitta

  • Sisusta on paikoitellen halvan tuntuinen.
  • Takapenkki on ahdas.
  • Saattaa kärsiä liiallisesta melusta.

Kuvaus

Ensimmäinen DS on 7o-luvun design klassikko. Hauska ulkonäkö ja huippu ohjautuvuus auttoivat Citroënia nousemaan ranskan autovalmistajien kärkikastiin. Uusimmalla DS:llä ei kuitenkaan ole juurikaan yhteistä vanhan klassikon kansa, itseasiassa on vaikea ymmärtään miksi vanha nimi on herätetty henkiin ollenkaan. Uusi DS3 on kompakti, urheilullinen viistoperä , jonka tähtäimessä on Mini Cooperin suistaminen valtaistuimeltaan. Mutta yltääkö se siihen?

Citroën DS3 Mk1 (2009 - ):

Ensimmäinen asia joka kiinnittää DS3 huomion, on sen rohkea muotoilu. Se näyttää aivan ralliautolta ja vaikka mielipiteet keskipalkin suhteen vaihtelevat, on se silti auto joka vaikuttaa viihdyttävältä. Tämä on myös totta, sillä kuski huomaa välittömästi kuinka hyvä ohjautuvuus autossa on, varsinkin jos alla on D-Sport malli. On vaikea uskoa, että auto käyttää muokattua C3 suunnittelua, sillä ero C3:n on huima.

Oikea moottorin löytäminen ei ole vaikea tehtävä. Mallisto alkaa melko epäkiinnostavalla 1.3 litran koneella, mutta 1.6 litran versiot ovat kaikkein vaikuttavimmat. Kolmesta eri variaatiosta suosittelemme 150 Sport –versiota tai, jos haluaa todella jotain jämäkkää, turboahdettua 1.6 racing DS3 –mallia. Kulutustaso ei ole lainkaan huono, ja koska olet jo muutenkin säästänyt rahaa jättämällä väliin Mini Cooperin, voit aivan hyvin hemmotella itseäsi.

Kuskille ajokokemus on nautinto, mutta matkustajat eivät ole aivan yhtä onnekkaita. Tilaa ei ole liikaa varsinkaan takana ja tunnelmaa alentaa melko korkea melun taso varsinkin, jos ajetaan moottoritiellä. Tavaratila on vain keskikokoinen, mutta ei kuitenkaan huonompi kuin muilla supermini -malleilla nykymarkkinoilla. Viimeistely on myös yksi kompastuskivi. Malli on uusi, mutta sisusta tuntuu vähän kotikutoiselta. Laadukkaammat materiaalit olisivat olleet tervetullut lisä.

Johtopäätös

DS3 on helposti markkinoiden laadukkain sport coupé, jonka ranskalaisvalmistaja on julkaissut pitkään aikaan. Tähtäimessa oli Mini Cooper ja vaikka lopputulos ei ole viimeistelyssä aivan samaa luokkaa, on se ainakin yhtä hauska ajaa. Se on myös edullisempi! Tärkeä asia on myös se, että DS3 voi mukauttaa pitkälle omiin tarpeisiin. Paras paketti on 150 Sport 1.6 litran THP, jonka ohjautuvuus ja tehot ovat erittäin hyvä kokonaisuus.